Bildbeviset

image7

På begäran kommer här bildbeviset på att vi hann med ett träningspass före all julmaten, alla medåkarna tillsammans. Det var kallt och isigt och otroligt bakhalt, den valla vi hade smetat på fanns det inte ett spår av när vi var tillbaka. Det skavde vi nog av redan på 50 meters rakan innan alla uppförsbackarna misstänker jag. Vad vi slet uppför, jag som inte åkt skidor på sådär 10 år höll på att ge upp några gånger innan vi var uppe. Herrn med vallatejparna klev så raskt uppför medan vi jäntongar slant omkring längre ner. Men när vi kom upp på myrarna var det helt underbart och riktigt spännande när vi skulle ner igen, HEJ vad det gick och OJ vad jag fick mjölksyra när jag plogade.

Nu verkar det kunna bli vinter även här vid kusten, det snöar på och fortsätter det så kan det nog bli spår snart. Det gäller att bli frisk först bara, för jag är rejält förkyld. Läste som hastigast nåt om majs och bajs som lillasyster skrivit, verkar som hon inte är helt kry själv.

Tills nästa pass så kanske det är skidåkning på TV att "träna" till.


Snörvel on!

/Storasyster

Kommentarer
Postat av: LillSys

Härifrån sjuksängen konstateras att vi åtminstone ser väldigt hurtiga ut!

2008-01-02 @ 13:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0