Det enda led..

vi har här i inre Norrland är skidleder, vädergudarna har varit givmilda mot oss i helgen och bjudit upp till två dagar i välpreparerade spår.

Nu förstår ni jag pratade med igår att jag har förträngt gårdagen. Och det har jag, för idag var det verkligen precis tvärtemot gårdagens förutsättningar. -6 grader och nypistat, ingen snö som packades under skidorna, bra fäste och bra glid.

Jag provade 15 km slingan för första gången och trodde att jag skulle slippa uppförsåkningen, men bedrog mig då jag kom in på milspåret strax innan. Jag var RIKTIGT trött de sista 100 metrarna men kände mig nöjd och glad efter att fått ätit en banan, druckit en massa vatten och bytt till torra och rena strumpor och skor.

Hoppas vädret håller i sig! (Och att vädergudarna kastar lite kyla även över andra delar av norrland!!) Nu är det snart bara en månad kvar!

//LillSys

Kommentarer
Postat av: Medåkarens stötta

Medåkarens stötta meddelar från den nordligaste utposten, god tillgång på snö - dock sämre tillgång på "medåkare" - medåkaren har rest söderut. Han meddelade att halvvägs försvann snön...

2008-01-21 @ 09:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0