Storasyster anmäler sig

Här skrivs det flitigt ser jag, lillasyster har tagit täten och så blir det väl med skidåkningen också. Ja, visst har jag gått ner lite i vikt under hösten - men det blir man väl ingen framgångsrik vasalöpare på? Den lilla systern har åkt åtskilliga mil i motionsspåren de senaste åren, jag har mest hasat runt här hemma. Förutom ett varv i elljusspåret på lånade lagg för 11 år sen har jag inte åkt på längden sen högstadiet och det var ju inte igår. Det är väl kanske som att cykla, men jag ber till högre makter om en tidigt skidsäsong så jag har tid att finslipa den grymma tekniken. Och det där med vallning behöver jag nog förtränga tror jag, det måste man väl ha högskolepoäng för att fixa?!

Måste ut och leta lämplig utrustning, den enda jag har är ett par stavar som jag fick i födelsedagspresent i midsommartid. Dom hamnade i nåt hörn då så jag måste nog ta och försöka hitta igen dem. Träningskläder behövs också, jag ska nog ta och skaffa mig en Swixmössa - det ser proffsigt ut.

Barmarksträning? Ja, barmark är det ju och träningen behöver jag nog sparka igång ordentligt. Rullskidor vore ju nåt, om jag inte tyckte att det verkar så otroligt farligt. Jag tror faktiskt att jag skulle slå ihjäl mig, helt allvarligt. Först slå ihjäl mig och sen bli överkörd av en bil.

Nä, innan snön kommer på allvar får det bli motionscykel och styrketräning. Sen har jag hört att det är viktigt med mental träning, det är ju iallafal inte fysiskt ansträngande så det låter ju rätt bra. Kan man flumma sig till framgång i Kortvasan?

Jag käkar iallafall havregrynsgröt varje morgon så....HEY, Ingenting är omöjligt!!

/SS

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Välkommen! Jo, grötätandet är det jag är bra på, undrar om det räcker för att kvala in i Axa sportsclub? Och så har jag ju mitt skidställ.. :)

2007-11-06 @ 07:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0