Hopp om knäet...

Knäet blev bara sämre och sämre in på den andra veckan efter vurpan och i onsdags ringde jag vårdcentralen och bokade tid hos läkaren. Har aldrig gjort illa nåt knä tidigare så man vet inget om de olika delarna och vad som känns. Hade en varm svullnad så jag förstod iallafall att det var nåt inflammationsaktigt.

Doktorn klämde och böjde och vred och grejade och sa att inget var iallafall trasigt. Mer som en stukning och det hade blivit inflammation i ett ligamentfäste nedanför knäskålen. så jag gick antiinflammatoriska piller med mig hem och skulle gå som vanligt med benet.

Efter bara ett par timmar skojade jag och sa att det är ju otroligt, bara jag träffade läkaren så kändes det mycket bättre sen. När jag kom hem och maken såg vad jag fått sa han att hans kompis får såna för migrän. Jag läste bipacksedel och såg att det även är för smärta och att man kan behöva undvika bilkörining, inte undra på att smärtan var väck. Grannen sa dessutom att man får såna när man ska föda barn och DÅ förstår jag att mitt knä känns bra.

Nu, snart en vecka senare, känns det riktigt bra så jag ska börja röra på mig lite mer. Men jag ska vara riktigt försiktig i början så det inte blir nåt tok.

Hur blir det annars med fjällturer och annat som benen ska användas till i år?


/Anna 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var försiktig med knät, för vi ska gå Helags-Sylarna-Gåsen-Helags i sommar!

2009-01-12 @ 20:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0