Snor, snörvel och host...

Jag såg en reklamskylt i morse. På den var det en bild på en majskolv, en panda och ytterligare något jag inte kommer ihåg. Det var också en bild på en nässprej, och brevid bilderna stod Padda, bajs och Nezeril. Det är ungefär i det tillståndet jag befinner mig just nu och jag vet varför!

Förkylningen beror inte på att det är rätt i tiden. Det beror heller inte på att hela familjen träffades för att utbyta baciller under julhelgen. Kyla och blåst är heller ingen anledning till att jag är däckad. Nej, den enkla förklaringen är att jag har köpt vallatejp och satt på skidorna. Natten efter slog febern till och skidorna står således fortfarande oprovade utanför ytterdörren.

Skit! Men vänta ni, till helgen är jag frisk och kry och planerar en två-mils tur i skidspåret!

Efter helgernas alla arbetspass på det stillasittande jobbet har jag lustläst gamla resultat från olika Vasalopp. Vad tror ni vi ska satsa på?

Fick för övrigt både tuppskinn och tårar i ögonen igår när Charlotte Kalla utklassade världseliten i NoveMesto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0