Nedslagen

Jag vet att jag behöver gå ner minst 10 och helst 15 kg. Jag vet också att jag inte har den bästa konditionen av alla. Det är liksom ingen nyhet för mig! Jag vet också precis hur jag ska nå dit, problemet sitter dock i min karaktär...

Igår var jag på den årliga hälsokontrollen på jobbet. Jag var fullkomligt nedslagen och gråtfärdig innan jag lyckades komma därifrån. Jag blev jämfört med sköterskans överviktige man som gått ner 7 kg sedan han slutat äta korvsnuttar i tv-soffan, och med hennes överviktiga dotter som ser mycket piggare ut efter hon slutat att äta chokladkakor på jobbet varenda dag. Jag fick också tipset att sluta äta vitt bröd och att röra mig mer. När jag sa att jag försöker gå ut minst tre gånger i veckan tittade hon bara lite skeptiskt på mig.

Usch!!

En bra sak, är att jag hittade det skidställ jag har siktat in mig på, Craft Women Flow Set, på min sportaffär. Det goda i historien är att det var fjolårets modell som reas till det lämpliga studentpriset 950:- istället för ordinarie 1700:-. Numer ligger ett ställ med vit och ljusblå jacka och svarta byxor bakom disken och väntar på att jag ska komma dit på måndag eftermiddag och hämta hem det.

En annan bra sak, är att det snöar hos mig och att marken har varit vit sedan i torsdags kväll. Med lite tur går det snart att åka på i konstsnöspåren!!

Ski On!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0