Puh, vargavintern har släppt taget nu...

Äntligen, termometern visar behagliga grader nu, inte längre kallare än -10 och det går att vistas utomhus igen. Härligt härligt! Kroppen ska väl kallas vara frisk och jag provar åka skidor med blandat resultat!
Söndagens runda var kall, gårdagens gav ryggont och dagens var  bara trist, jobbig och bakhal. (Och, humöret är på topp, eller?) Nu är skidorna inlämnade för att ta bort gammal tejp och för att lägga på nytt parafin så snart kommer det att bli roligt igen!

Med två veckor kvar till Kortvasan börjar jag faktiskt bli lite orolig. Gårdagens runda var enbart jobbig, tänk om det känns så efter några kilometer på väg mot Mora, vad gör jag då! Mitt mål är att ha en tid som är bättre än fjolåret, och fram till för två veckor sedan kändes det så bra och jag trodde inte att det skulle bli några problem alls. Nu vet jag inte säkert. Ska försöka åka en längre tur på söndag och så kortare i veckan. En längre nästa helg och så sen vila in formen.

I morgon åker jag till ett ställe strax bortanför Klövsjöhöjden och umgås med min syster. Uppladdning av trötta batterier, det kanske är det som saknas bara! Återkommer med bilder från en härlig skidutflykt på fjället!

Kommentarer
Postat av: LillaSyster

Ska bara meddela att just nu visar termometern -21 grader. Det är nog bara för att jag trodde att vargavintern släppt taget. Långnäsa där!

2009-02-11 @ 07:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0